A korai iskolaelhagyás és lemorzsolódás problémaköre

Az iskolai teljesítmény és a későbbi foglalkoztathatóság egyértelmű összefüggést mutat, éppen ezért szerepel az Európai Unió 2020-as célkitűzései között a korai iskolaelhagyás, azaz a 18-24 év közötti, legfeljebb általános iskolai végzettséggel rendelkező (ISCED 3c) fiatalok arányának 10% alá csökkentése, amelynek egyik feltétele, hogy kevesebb tanuló morzsolódjon le a különböző iskolai programokból.

A lemorzsolódás mögött többnyire egyéni, társadalmi és az iskolarendszerben gyökeredző okok összessége húzódik meg. Az adatok szerint a legnagyobb arányban a kedvezőtlen szociális-gazdasági helyzetben élő, elsősorban szakiskolában tanuló réteget érinti Magyarországon és az EU más országaiban is. Amennyiben ezek a fiatalok nem szerzik meg a középfokú végzettséget, hátrányaik még inkább fokozódnak, hiszen nagy eséllyel lesznek munkanélküliek. A tartós munkanélküliségnek pedig súlyos következményei vannak az egyén fizikai és mentális egészségére nézve. 

További információként, szakirodalomért  töltse le  az alábbi összefoglalót!

Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »