Szakértő válaszol

Eszköz letöltése

A gombra kattintva letöltheti PDF-ben az eszközt, amit utána egyszerűen ki tud nyomtatni

letöltés

Teammegbeszélések szervezése

A teamek találkozói alapvető részei a jó teammunkának. Ezek azok az alkalmak, amikor a tagok megoszthatják egymással sikereiket és nehézségeiket, amikor az esetleges konfliktusokat kezelni lehet és fontos döntések hozhatók.

Éppen azért, mert a találkozók olyan fontosak a team életében, kiemelkedő fontosságú, hogy szervezésük megfelelő legyen. Minden jó szándék és nagy munkakedv lerombolható hosszas, nem lényegre törő, unalmas megbeszélésekkel.

A jó megbeszélés az, amikor a résztvevők azzal a jó érzéssel hagyják el a tárgyalót, hogy megtették a dolgukat és terveik vannak a jövőre nézve. Ezért a megbeszéléseknek:

  • csak annyi ideig kell tartaniuk, amennyit az elvégzendő feladatok megkívánnak
  • az elvégzendő feladatról kell szólniuk
  • időt kell engedniük egy kis “játékra” (a csoportmunkának egyúttal élvezhető dolognak is kell lennie)
    • ezért ütemtervet és időkeretet kell készíteni, melyet követni ill. betartani kell
    •  a mellékvágányokat, nem a tárgyhoz tartozó, szószátyár beszélgetéseket be kell rekeszteni
    • annak megerősítésével kell befejezni, hogy a munkát elvégeztük és mindenkinek jó érzései vannak.

A megbeszélés napirendjét (agenda) annak a csoporttagnak kell elkészítenie, aki a találkozó felelős vezetője. Ez többnyire a teamvezető, de lehet valaki más is a csoportból. A napirend pár nappal a találkozó előtt körbeküldendő visszajelzések küldése vagy pusztán informálás céljából. Tartalmaznia kell:

  • A megbeszélés helye és ideje (időkeret, pontos helyszín)
  • Jelenlevők felsorolása /Kit vonunk be, ill. ki fog részt venni
  • Milyen témákat kell megbeszélni, és milyen eredmény várható el
  • Melyik témára mennyi idő áll rendelkezésre

A megbeszélés előtt ki kell jelölni egy csoporttagot a vendéglátás feladatainak ellátására (kávé, tea, sütik, flipchart, íróképes tollak, számítógép és projektor – bármi, amire szükség lehet, és természetesen egy terem.) Egy másik betöltendő feladatkör, hogy valakinek a teamből feljegyzéseket kell készíteni az ülésről. Ez lehet mindig ugyanaz a személy, vagy rotációs rendszer is kialakítható, de mindenképpen az ülést megelőzően kell erről döntést hozni. 

Amikor az ülés elkezdődik, a napirendet el kell fogadtatni, az esetleges változásokat bejelenteni. A megbeszélés során a koordinátor két út közül választhat:

  • Szigorúan ragaszkodik a napirendhez, és leállít mindenfajta mellékvágányt (releváns vagy sem) és lezárja a témát az arra szánt idő lejártával.
  • Vagy kevésbé kötötten kezeli a kérdést, és minden egyes témára hagy annyi időt, amennyi szükséges, miközben figyelmeztet, hogy még mennyi idő maradt hátra, a nem odatartozó vagy monologizáló hozzászólásokat viszont berekeszti.

A megbeszélésre előirányzott időkeretet minden esetben be kell tartani, túllépni nem szabad, bármennyire izgalmasan alakul is a beszélgetés, amikor lejár az idő. Ez figyelmes és hatékony munkára sarkallja a csoportot.

Amikor egy téma lezárul, a megbeszélés vezetője összegzi a megbeszélteket és a feladatokat az emlékeztető feljegyzés számára.

Amikor a megbeszélés véget ér, a határozatokat újra fel kell olvasni, és a következő ülés helyét és idejét meg kell határozni (még akkor is, ha rendszeres ideje van a találkozóknak).

A megbeszélés emlékeztetőjét néhány napon belül el kell küldeni vagy át kell adni minden résztvevőnek.

Mennyire ajánlja ezt az eszközt?


Tempus Pályázatok Képzések Europass Alumni Tudástár Szakmai projektek Nemzetköziesítés

Az oktataskepzes.tka.hu honlapon sütiket (cookie-kat) használunk a jobb felhasználói élmény érdekében. A böngészés folytatásával Ön jóváhagyja a sütik használatát. Tudjon meg többet »